Jak prowadzić fanpage'a na Facebooku?

Fanpage na facebook'uProwadzenie fanpage'a na Facebooku nie wydaje się przesadnie trudnym zdaniem. Wystarczy stworzyć profil i publikować nowe treści tak, aby przyciągnąć jak najwięcej nowych użytkowników. W praktyce zyskanie dużej liczby fanów wymaga naprawdę dobrze przemyślanej strategii, umiejętności prowadzenia dyskusji, analizy grupy docelowej oraz dostosowania przekazu do potrzeb odbiorcy.

Liczba nowych polubień i wejść na stronę docelową to najważniejszy wskaźnik tego, czy fanpage jest właściwie zarządzany. Aby przyciągnąć fanów, należy wykorzystać wszystkie dostępne możliwości.

Jakość ważniejsza niż ilość

Wpisy pojawiające się na fanpage'u powinny dotyczyć działalności firmy. Należy dobrze przemyśleć wybór tematyki, która powinna przede wszystkim zaangażować czytelników. Błędem jest masowa produkcja kolejnych wpisów. Pod uwagę trzeba brać nie tylko preferencje odbiorców, ale także działanie Facebooka, który zwraca uwagę na wiele elementów. Optymalna ilość wpisów to jeden-dwa na godzinę, ale warto pamiętać, że taka częstotliwość dotyczy serwisów, które publikują duże ilości treści, np. serwisów informacyjnych. Przydatnym rozwiązaniem jest zaplanowanie publikacji wpisów na wybraną godzinę. W ten sposób można publikować także w weekendy.

Dużym błędem jest dodawanie wpisów, które nie są związane z tematyką fanpage'a. Z jednej strony takie wpisy mogą spotkać się szerokim odzewem i zebrać dużo polubień oraz udostępnień, z drugiej strony osoby, które w ten sposób przyciągamy, trafiają do nas przypadkiem i nie są zainteresowane zakupem usługi lub towaru. Oczywiście od czasu do czasu można sobie pozwolić na opublikowanie czegoś zabawnego, ale najlepiej jeśli będzie to przynajmniej luźno związane z działalnością firmy.

Gry i konkursy

Fanpage na Facebooku to idealne miejsce do organizowania różnego rodzaju konkursów i gier. Ilość rozwiązań jest ogromna. Ważne, żeby zadania lub pytania były odpowiednio przemyślane. Nie należy także przesadzać z tego typu zabawami, ponieważ nie każdy jest ich fanem. Raz w tygodniu lub dwa razy w miesiącu w zupełności wystarczy.

Poznaj grupę docelową

Warto sprawdzić jakie treści interesują naszych odbiorców. W tym celu można na przykład stworzyć listę osób, która klika lubię to przy linkach na temat promocji, konkursów lub produktów i następnie podzielić użytkowników pod kątem ich zainteresowań. Warto zadbać o różnorodność wpisów, żeby dotrzeć do osób szukających różnych treści. Dzięki poznaniu preferencji fanów, na podstawie polubień i udostępnień można również zbadać, którzy z nich odchodzą.

Forma wpisów

Najważniejsza powinna być merytoryczna wartość publikowanych treści, jednak nie należy również zapominać o zachowaniu atrakcyjnej formy. Wpisy warto uzupełniać zdjęciami lub filmikami. Elementy graficzne sprawiają, że użytkownicy są bardziej zaangażowani. Przy dodawaniu obrazków trzeba pamiętać, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego trzeba sprawdzić, czy wybrana grafika będzie dobrze się prezentować na smartfonie lub tablecie.