Firmy w sieci

Firmy w sieciRozwój internetu determinuje rozwój reklamy internetowej. Tradycyjne środki reklamy przestały przyciągać już uwagę internautów a twórcy e-reklamy stają na głowie aby ich dzieło było zauważalne i przyczyniało się do zwiększenia zysków.

Środki przeznaczane na reklamę w internecie i uprawianie tak zwanego e-marketingu w stosunku do zeszłego roku wzrosły o prawie 60%. Zmieniają się również ramy i kształt takiej reklamy. To już nie tylko linki sponsorowane w przeglądarkach internetowych.

E-reklama sięga po takie wynalazki jak banery dynamiczne, pływające, rozwijalne. Ponadto spotkamy tzw. buttony, billboardy internetowe. Niestety szary internauta spotka również różne agresywne okna reklamowe, nieraz zaskakujące nieprzyjemnymi dźwiękami. Wszystko po to, aby reklama została zauważona i zapadła konsumentowi w pamięci. Jednym z wyzwań e-marketingu jest zwyczajna nieznajomość prawideł handlu w internecie. Człowiek z natury boi się tego, czego nie zna? To prosta zasada psychologii zajmującej się szeroko rozumianą podświadomością.

Reklama w internecie nie zawsze przekona konsumenta do dokonania zakupu na drodze internetowej. Co konsumenta może przekonać do korzystania z możliwości zakupów w internecie? Przecież płyną z niego obustronne korzyści, zarówno dla konsumenta jak i dla przedsiębiorcy. Konsument musi uświadomić sobie, że w dzisiejszych czasach zakupy w internecie są bezpieczne i to też jest wyzwanie dla marketingu internetowego? - mianowicie uświadomienie. Zakupy w internecie to przecież niesamowita wygoda i oszczędność czasu. Poza tym mamy szeroki przekrój asortymentu i co najważniejsze cen.